Problem z licencją w Mike Flood  

  RSS

paweldzon
(@paweldzon)
New Member
Dołączył: 4 tygodnie  temu
Posty: 2
25/10/2018 9:45 am  

Dzień dobry,

problem z licencją pojawił się po zaktualizowaniu oprogramowania do wersji 2017. W License Management licencja się zgadza, Mike Urban również działa bez zarzutu, natomiast Mike Flood podczas próby uruchomienia modelu, przełącza się w tryb demo pokazując license error. Ponadto, ustawienia wejściowe do testowego procesu modelowania, zostały wprowadzone analogicznie, jak w przypadku wcześniejszej wersji oprogramowania - wtedy wszystko było w porządku. 

Opis problemu:

1. W Mike Flood pojawia się komunikat: "CheckLicense: No. of nodes exceeded for demo-version | Abnormal completion".

2. W DHI License Management, zakładce 'License Server' -> 'Server', jest dostępna licencja, m. in. na moduł "mflood_m21fmhd" w wersji 2017.

3. Następnie, w zakładce 'Status' -> 'operating system' widnieje system "Microsoft Windows 8.1 Professional, x64 edition", pomimo, iż na komputerze zainstalowany jest system Windows 10, w pełni kompatybilny z oprogramowaniem Mike. Licencja na wszystkie moduły jest do 2050.

4. W zakładce "Logging" pojawiają się błędy, m. in. "No license for m21fmhd, 2017 available".

Jaka może być przyczyna występowania błędu? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Paweł


OdpowiedzCytat
Ania_DHI
(@ania_dhi)
Member Moderator
Dołączył: 4 tygodnie  temu
Posty: 3
26/10/2018 11:17 am  

Dzień dobry,

Panie Pawle, czy używa Pan licencji DHI o rozszerzeniu .dat czy .dhilic?

Licencja o rozszerzeniu .dat jest kompatybilna z DHI License Manager w wersji oprogramowania do 2016, natomiast .dhilic w wersji 2017.

Pozdrawiam

 


OdpowiedzCytat
paweldzon
(@paweldzon)
New Member
Dołączył: 4 tygodnie  temu
Posty: 2
29/10/2018 9:59 am  

Dzień dobry,

używamy licencji o rozszerzeniu .dhilic. 

Sprawdzaliśmy licencję na 2 różnych komputerach o zbliżonych parametrach, z tą samą kartą graficzną.
Na obu znajduje się Windows 10, jednak różny stopień aktualizacji (built).
Na jednym z komputerów nie wykrywa karty graficznej, obliczenia bez użycia karty graficznej dają "normal run completion", jednak program nie zapisuje pliku wynikowego (sprawdzaliśmy poprawność ścieżek itp.).
Na drugim komputerze widzi kartę graficzną, jednak przy próbie uruchomienia ukazuje się komunikat o braku licencji na kartę graficzną. Uruchamia się tryb demo który nie liczy całości.

Paweł


OdpowiedzCytat
Ania_DHI
(@ania_dhi)
Member Moderator
Dołączył: 4 tygodnie  temu
Posty: 3
31/10/2018 3:02 pm  

Panie Pawle, 

proszę o wygenerowanie loga. Sprawdzimy w ten sposób co może być przyczyną.

Aby to zrobić proszę uruchomić DHISupportAssistTool.exe (program znajduje się w Program Files (x86)\DHI\2017\bin).

 Loga proszę przesłać na wsparcie@dhigroup.com

Pozdrawiam


OdpowiedzCytat
Ania_DHI
(@ania_dhi)
Member Moderator
Dołączył: 4 tygodnie  temu
Posty: 3
06/11/2018 3:29 pm  

Panie Pawle, rozwiązanie znajduje się w poniższym linku.

https://faq.dhigroup.com/default.asp?module=MIKE+FLOOD&ID=364#answer

Pozdrawiam


OdpowiedzCytat
Share: